Jak wygląda moja Akademia Wystąpień?

20 kwi 2018

Zastanówmy się - znamy to doskonale. Jesteśmy na dwudniowym, weekendowym szkoleniu. Bawimy się dobrze, grupa jest warsztatowa, wszystko jest ok. Po szkoleniu dostajemy certyfikat, wychodzimy i w okolicach wtorku zapominamy, że byliśmy na szkoleniu. Po krótkim czasie umiejętności które nabyliśmy na szkoleniu dosyć mocno spadają, bo nie ćwiczymy. W praktyce po chwili wracamy do punktu wyjścia, bo nie praktykujemy wystarczająco dużo. I na nic się zdadzą sugestie trenera że to dopiero początek drogi i że trzeba ćwiczyć. „Brak czasu” spowoduje że ze szkolenia zostaną wspomnienia, a nie kompetencje.

 

Mnie to boli, mówiąc wprost. Bo jak za coś płacę, chciałbym mieć możliwość korzystania z tego. A z umiejętnościami jest tak, że trzeba wyrobić sobie nie tylko „skilla” ale i pewnego rodzaju postawę. I w dwa dni trudno to osiągnąć. Może zatem jest to wyzwanie dla trenera, by zaprojektował szkolenie tak, by tę postawę we mnie wyrobić?

Tak jest, przynajmniej w mojej opinii. Dlatego stworzyłem projekt który mi utrudnia życie, ale uczestnikom daje większe efekty. Ma na myśli dwumiesięczny cykl szkoleniowy, w którym spotykamy się raz w tygodniu, ćwicząc kolejne zagadnienia wystąpień publicznych i wyrabiając w sobie nawyk. Każdy uczestnik występuje przynajmniej raz  podczas spotkania (choć zazwyczaj jest tych wystąpień więcej). Te wystąpienia są nagrywane. Następnie analizuję te wideo i wysyłam je wraz z analizą i feedbackiem do każdego z uczestników. I za tydzień całość się powtarza. I tak przez dwa miesiące.

 

Nie wiem, czy ktoś prowadzi szkolenie z wystąpień w ten sposób. Wątpię by częstotliwości spotkań i wystąpień na tych spotkaniach była taka jak tu. Poziom zaangażowania w feedback jest dużo głębszy niż działanie adhoc’owe podczas warsztatu (na analizę video następnego dnia i feedback emailowy poświęcam ok. 4-5 h i tak przez 8 kolejnych tygodni).

Dla kogo to szkolenie jest? Dla osób które:

1)      Prezentują swój biznes lub swój Brand przed klientami / na konferencjach / na targach

2)      Pracują w sprzedaży/marketingu/działach rozwoju i dużo prezentują

3)      Mają dużo wystąpień i jest to dla nich stresujące

4)      Chcą się przełamać i poczuć się swobodniej na scenie

5)      I tak można by w nieskończoność. Osób które mogą na tym skorzystać jest naprawdę wiele.

Jeśli znacie kogoś, kto może na tym skorzystać, to myślę że warto żeby dowiedział się o tym szkoleniu – link znajdziecie tutaj. Kolejna edycja rusza w październiku,